JUHTKIRI | Digiriik – kelle jaoks?
Digiriik on tore asi. Ajad, mil külapoes tuli maksta sularahas, kodust kaugtööd nii mugavalt teha ei saanud ning klienditeenindus toimus kohapeal, mitte veebis, on paljude jaoks läbi saanud. Tõsi, internetilahendused on paljude elu tohutult lihtsamaks teinud, kuid seetõttu võivad kannatada need, kellel „mugavustega“ kohanemine nii lihtsalt ei käi.
Vaid nädalake tagasi olid kogu Eestis häiritud Swedbanki kaardimaksed. Sularahaautomaatide taha tekkisid pikad järjekorrad ning taas tuli teravalt meelde, kui palju me digilahendustest sõltume. Ajakirjanik ja ettevõtja Mariliis Pinn on kurtnud, kuidas riigi iseteenindusportaale on nii tohutult palju, et kui vaja endale passi tellida, võiks pigem klienditeenindusse kohale minna, sest tellimise nuppu taga otsides ei pruugi selleni jõudagi.
Järjest suletakse postkontoreid ja klienditeenindusi, näiteks hiljuti sulges uksed sotsiaalkindlustusameti Põlva klienditeenindus. Ajakirjanik Vambola Paavo on aga postkontorite sulgemise asjus imestanud, et huvitav, kuidas isegi Tallinnas on margi ostmise paika raske leida.