KUUETUNNISED POETIIRUD! „Jälgisin alati, et saaksin odavalt kokku osta palju asju.“
Miks tekib inimestel ostuhullus või -sõltuvus? „Selle läbi tõuseb korraks heaolu ja väärtustatuse tunne, kuid hilisematele tagajärgedele ei mõelda,“ selgitab kliiniline psühholoog Airiin Demir.
Novembri lõpul haarasid musta reede pakkumised taas tähelepanu, peibutades tarbijaid ahvatlevate allahindlustega. Kuigi see ostlemishooaeg toob paljudele võimaluse säästa raha, ostes ihaldatud tooteid, ärgitab see ka laiemat arutelu tarbimiskäitumise ja selle mõju üle.
Näiteks võivad suurtest allahindlustest pimestatud inimesed osta tooteid, mida nad tegelikult ei vaja. Pärast suurejoonelist ostlemist võib aga tekkida kahetsus, kuna liiga palju raha kulus asjadele, mida vaja ei lähegi. Kui aga allahindlustega mitte kaasa minna, võib tekkida hirm, et pakutud võimalusest loobumine tähendab suurt kaotust.