MAAILMA MUUTNUD FILMIMUUSIKA | Georg Malvius: suurimate tippude puhul on režissöörid stseenegi lavastanud muusika järgi

Georg Malvius, lavastaja, 30. november 2024

Muusika mängib mu lavastajatöös üliolulist rolli ja mitte ainult seetõttu, et lavastan muusikale ja oopereid. Kõigis 80 draamalavastuses, mille olen teinud, on muusika lugu edasi viinud. Iga kord, kui vaatan mõnd filmi või seriaali, pööran tähelepanu muusika kasutamisele. Tuntud filmimuusikaheliloojaid on palju, kuid mu kolm lemmikut on Ennio Morricone, John Williams ja Nino Rota.

Kuulasin hiljuti saadet filmimuusika hiidude hulka kuuluvast Ennio Morriconest. Ma ei unusta eales tema muusikat vesternile „The Good, the Bad and the Ugly“. Sergio Leone filmile kirjutatud muusika on üks kõigi aegade ikoonilisemaid ja uuenduslikumaid soundtrack'e. See mängib filmi atmosfääri, tegelaskujude ja emotsionaalse sügavuse loomisel kaalukat rolli.

Põhiteema on ehitatud ümber lihtsa ja kummitama jääva kahest noodist koosneva motiivi, mis matkib koioti ulgu. Morricone kasutas ebatavalisi instrumente, nagu okariine, inimhääli, vilistamist ja elektrikitarre, mida põimis traditsiooniliste orkestrielementidega. Roki, klassikalise ja rahvamuusika mõjusid sulandades kujundas ta ümber vesternižanri muusikamaastiku ning tõi sellesse moodsaid, peaaegu avangardistlikke jooni. Heliefektide, näiteks püssilaskude ja piitsaplaksude lisamine muusikasse oli teedrajav ning lisas filmile toorest jõulisust ja emotsionaalsust.

Edasi lugemiseks vajuta:
Oled juba lugeja?