JUHTKIRI | Jälle logistika, hea tahte ja kommunikatsiooni probleem. Äkki teeks süsteemi põhjalikumalt korda?
Kui pealinna kiirabi võtavad põlvili 11 patsienti, keda kolm haiglat omavahel ära ei suuda jagada, on probleem enamas, kui väljendab terviseameti peadirektori Birgit Lao väljaöeldud klassikaline lause: „Me lahendame siin logistika, hea tahte ja kommunikatsiooni probleemi.“
Äraseletatult: kuna Põhja-Eesti regionaalhaigla EMO ei suutnud kõiki kiirabiautosid üksi vastu võtta, tekkis tropp. Tipphetkel ootas lüüsis ehk vastuvõtus 11 kiirabiekipaaži abivajajatega. Olukord oli asjaomaste žargoonis „roosa“, kuid tegelikult midagi erilisemat peale paari kukkunu ja avariiohvri polnudki. Ometigi kogunes Mustamäele ärevaks tegev punavalge autorong.
Rahvasuus hakkasid kiiresti levima vandenõuteooriate-laadsed pakkumised: mis nüüd siis lahti? Pandeemia uus tulek? Või on hoopiski tegu on meeleavaldusega? Oletatavasti polnud meeldiv olla ka see abivajaja, kes kuni neli tundi kiirabiautos oma saatust ootas. Või siis kiirabitöötaja – teades, et ühel hetkel hakkas 112 juba kergemana tunduvatele kutsungitele ära ütlema.