TUPPERWARE HÄÄBUB? Ligi 80 aastat kuulsaid toidukarpe valmistanud ettevõttele terendab pankrot. Maaletooja: Eestis ei pea muretsema
Ilmselt on ka Eestis vähe inimesi, kelle köögikappides ei leiduks mõnd Tupperware'i karpi, kaussi või muud tarvikut. Kuidas selline ülemaailmne fenomen alguse sai ja mis on ettevõtte nüüd pankroti äärele viinud? Tupperware'i maaletooja Evelin Pung aga kinnitab, et Eestis on kaubamärgi tervisega kõik väga hästi ja nõud turult ei kao.
Tupperware sündis 1940. aastate keskpaigas ehk õige pea pärast II maailmasõda. Toona plastitehases töötanud Ameerika keemik Earl Tupper leidis, et kui ta suudaks kujundada plastist karpidele sama õhukindla tihendi kui värvipurkidel, aitaks see peredel raskel ajal toidu pealt raha säästa. Plast oli toona veel majapidamistes üsna võõras materjal. Tupper aga suutis valmistada sõja ajal eelkõige kaabliisolatsioonis ja radarites kasutatud polüeteenist tänaseni müügil oleva Wonderlier säilituskarbi.
Õhukindla kinnitusega anuma kontseptsioon oli tolle aja kohta niivõrd uudne, et seda oli keeruline poelettidel müüa – inimesed ei saanud lihtsalt väga hästi aru, kuidas karp töötas. Ei aidanud ka see, kui Tupperware võitis mitmeid auhindu ning levitas ulatuslikult reklaami. Kasum jäi kesiseks. Kümnendi lõpus leidis Tupper aga lahenduse. Ta võttis tööle müügialase väljaõppeta üksikema Brownie Wise'i, kes näitas peagi ebareaalsena tundunud müüginumbreid – tema meeskond suutis otsemüügi teel teha kasumit arvestades säru kõigile Tupperware'iga äritsenud kauplustele.