Fakt teadust päevas: mis seob arvutimänge ja viiruspandeemiaid?

Erik Abner, Eesti noorte teaduste akadeemia liige, 7. detsember 2024

Vastus: arvutimängud võivad pakkuda teadmisi viiruspandeemiate ja inimkäitumise kohta.

World of Warcraft (WoW) on populaarne arvutimäng, kus mängijad loovad oma tegelased fantaasiamaailma. Mängu tegevus toimub avaras mängumaailmas, mis sisaldab virtuaalseid metsasid, linnasid ja kõrbi. Mängijatel tuleb seigelda, täita erinevaid ülesandeid ja kakelda kollidega. Et eesmärke saavutada, peavad mängijad sageli ka koostööd tegema.

2005. aastal tehti WoW-ile uus tarkvarauuendus, mille järel said mängijad ühes koopas võidelda uue koletisega. Koletisel oli võime võitluse käigus nakatada mängijaid n-ö rikutud vere haigusega, mis aeglaselt mängija elujõudu kurnas. Ilma õigeaegse ravita võis see koguni virtuaalse tegelaskuju tappa. Kuigi see haigus oli mõeldud ainult koopalahingu raskemaks muutmiseks, levis see aga koopast välja ja hakkas ka mängumaailmas ootamatult kiiresti levima. Koopast lahkunud mängijad kandsid haigust endaga kaasas ja levitasid seda teistes piirkondades. See viis ulatusliku pandeemiani mängumaailmas, nakatades miljoneid mängijaid.

Edasi lugemiseks vajuta:
Oled juba lugeja?