ALGORITMID VALITSEVAD MAAILMA | Brit Mesipuu: kuidas sotsiaalmeedia kujundab mõtteviisi
Kas see, mida ma oma sotsiaalmeediaseinal näen, on juhuslik või mõjutab seda kellegi nähtamatu käsi? Kuidas Facebook teab, et ma armastan just magusat, mitte ei ihale soolase järele? Kuid miks ta suunab mulle islami usku soosivaid postitusi, kuigi olen ateist? Ja mis teema on üleüldse sellega, et mu mees näeb pidevalt „mehist“ sisu, mulle aga kuvatakse kassivideoid?
Kui oled ka millegi sarnase puhul mõttes peatunud, seisata korra ka järgneva artikli juures.
Miks ma näen oma sotsiaalmeediaseinal, mida näen? Lühike vastus on – algoritm otsustab nii.
Sotsiaalmeedia algoritmid on nagu kavalad kuraatorid, kes otsustavad, millist sisu sulle parasjagu kuvada. Nad analüüsivad iga sinu varasemat liigutust, klikki, laiki ja kasvõi lihtsalt postituse juurde kauemaks peatuma jäämist. Sellest kujuneb sinu personaalne uudisvoog, mis peaks olema just sinu jaoks võimalikult huvitav ja asjakohane. Miks ta seda nii teeb? Sest siis sa viibid kauem platvormil!